fredag den 29. december 2017

Album anmeldelser i 2017

Før vi snakker om aaaaalle de anmeldelser, som jeg gerne ville have skrevet, men aldrig nogensinde fik gjort noget ved (literally story of my life), så synes jeg, at vi skal snakke lidt om de anmeldelser, som faktisk blev til noget.

I 2017 skrev jeg 21 album anmeldelser.

Jeg kan ikke rigtig vurdere om det er godt gået, for jeg har kun haft min blog et års tid, men jeg kan dog konkludere, at jeg aldrig har skrevet så mange anmeldelser før. SÅ HURRA FOR MIG!

Den sidste halvdel af året har jeg været ekstrem dårlig til at blogge og det er derfor også haltet med anmeldelser, men det er der altså en virkelig god grund til. En grund som jeg også vil komme lidt ind på i mit 2017 wrap-up indlæg.

Men jeg vil dog sige, at jeg håber, at jeg får skrevet flere anmeldelser (og andre indlæg) i 2018. Album anmeldelser er ikke mine mest populære indlæg og det forstår jeg fandme godt, for 1. Jeg ved ikke en skid og 2. Jeg hører mest American Pie pop-rock, fordi jeg er emo forever og i Danmark har man for længst moved on fra det pjat. Men jeg vil altså stadig gerne lade som om, at jeg er totalt meget rock and roll med alle mine band t-shirts og Converse All-Stars. Præcis som 14-årige Kristine også ville.

Det ville nok i virkeligheden give mere mening, hvis jeg anmeldte en masse dansk musik, for jeg bør vel pushe de fantastiske danske artister, som vi har herhjemme, ikke? Men lige nu anmelder jeg musik, som jeg alligevel hører, for det andet ville betyde, at jeg skulle høre musik, kun for at anmelde det, og jeg er bange for, at det vil ødelægge min glæde for musik, og gøre mig endnu mere bitter, end jeg i forvejen er. Det vil jeg alligevel ikke risikere.

Jeg vil gerne være mere loveable end Treo.

Anmeldelserne er nok mine favorit indlæg at skrive, for det kræver, at jeg bruger mange timer på et album og en artist. Jeg lærer at sætte pris på nye ting og jeg lærer at forholde mig kritisk. Jeg hører derfor meget mere forskelligt musik, end jeg nogensinde har gjort før, og musik, som jeg før i tiden nok ville have sagt "det er ikke noget for mig" til, har jeg lært enten at værdsætte, eller konstruktivt nedgøre med samtlige grimme ord jeg kender. Jeg vil helst gerne elske så meget musik, som muligt.
Undtagen Blak. Dén slags kærlighed kan man fandme ikke finde i mig. Heldigvis.

Til de personer, der trykker ind på en anmeldelse, også selvom det måske var en fejl (hahah, suckers) og i bedste scenarie måske endda læser mit lort og finder det en smule interessant, sjovt eller bare fucking dumt (jeg er ikke kræsen), vil jeg gerne sige tak.

Her er en liste over de 21 anmeldelser, som jeg skrev i 2017. Jeg gav i gennemsnit 3,3 pizzaslices ud af 5 til et album i år (such math, much genius), og det er jo dejligt med flere gode albums, end dårlige. Men jeg tror dog alligevel, at vi gemmer konfettikanonerne til 2018, der forhåbentlig bliver lidt mere imponerende, album-wise. Vi krydser i hvert fald fingre!

Godt nyt-musik-år.